اتمام پروژه تامین روشنایی محوطه بیرونی مجتمع گردشگری ساباط ازمیغان شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از اتمام پروژه تامین روشنایی محوطه بیرونی مجتمع گردشگری ساباط ازمیغان شهرستان طبس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمد عرب روز دوشنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۳ گفت: عملیات تامین روشنایی محوطه بیرونی و فضای ورزشی مجتمع گردشگری ساباط ازمیغان با نصب دو برج نوری ۹ متری و اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی تامین شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: مجتمع گردشگری ساباط دارای ۲۰ سوئیت و هشت خانه کالی دستکند با ظرفیت اقامت ۱۷۰ نفر، ۲۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در روستای گردشگری ازمیغان با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مهر ماه سال گذشته و همزمان با هفته گردشگری و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: این مجتمع گردشگری به دلیل قرار گیری در حاشیه جاده منتهی به روستای هدف گردشگری ازمیغان، باعث ایجاد نقطه حادثه‌خیز در منطقه شده بود و سرمایه‌گذار پروژه در مراسم افتتاحیه درخواست تامین روشنایی و محوطه‌سازی محوطه بیرونی مجتمع را مطرح کرد و مقرر شد در این زمینه مساعدت لازم صورت پذیرد که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته این پروژه به سرانجام رسید.

عرب گفت: روستای هدف و منطقه نمونه گردشگری ازمیغان از مناطق تفریحی و گردشگری شهرستان طبس است که سالانه گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند. همزیستی شالیزارهای برنج و باغستان‌های مرکبات و نخلستان‌های خرما در کنار هم از شاهکارهای طبیعت در این روستای زیبا است که دارای علاوه بر این مجتمع دارای سه اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز است و یک اقامتگاه بوم‌گردی دیگر هم در حال احداث و تکمیل است که حداکثر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070200125
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha